Vilka vi är

Vi är två systrar som här kommer tipsa om allt möjligt. En sjuksköterska och en ekonom. Vill du ha tips på något gott att äta, något trevligt ställe att besöka, något roligt att köpa? Landa då här ibland i din vardag, för här kommer informationen och fantasin förhoppningsvis att flöda.

söndag 15 mars 2009

En av favorit tidningarna

Har börjat prenumerera på ELLE mat & vin efter ett kanonerbjudande i somras (Ett år med ELLE inredning och ELLE mat&vin för 300kr!). Trots att jag inte är den som älskar att laga mat får jag en hel del inspiration i ELLE mat &vin, jag blir sugen på att laga mat. Sedan att alla recept inte alltid har de enklaste ingredienserna eller tillvägagångssätt är en annan sak... Jag tycker iaf att det är kul att prova när jag ser ett spännande recept (mycket snygga bilder i tidningen!).

Bild: Privat

Prövade att göra Sega chokladmaränger, enligt recept i nyaste nummret. Jag gjorde väl inte helt som det stod, men det blev de bästa maränger jag någonsing gjort! Det fanns även ett recept på hemagjord Hallonsås med balsamico i som verkar spännande och som kommer prövas inom den närmsta framtiden!

Bild: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar